تصویر تلخی دیگر از هلیکوپتر سوخته شده رئیس جمهور +عکس سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح همچون گذشته در کنار دولت خواهند بود پیام تسلیت فرمانده کل سپاه پاسداران در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیام تسلیت پادشاه و ولی‌عهد عربستان برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پوتین: درگذشت رئیسی یک تراژدی بزرگ برای ملت ایران است پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور پیام تسلیت وزیر کشور در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه | وحیدی: خادم‌الرضای ملت مسیر مردم‌داری را پرتلاش پیمود پژمانفر: حجت الاسلام رئیسی همواره صدای مردم را می‌شنید و آماده خدمت بود رئیس قوه قضائیه: آیت‌الله رئیسی به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بود علی باقری کنی کیست؟ + سوابق استاندار خراسان رضوی: رئیس جمهور ایران برخواسته از این خطه و خادم الرضا (ع) بود + ویدئو هویت تمام شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه مشخص شد آیا پنج روز عزای عمومی درپی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش، شامل تعطیلی می‌شود؟ پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی در پی شهادت رئیس جمهوری  بهادری جهرمی: عزای عمومی خللی در امتحانات دانش‌آموزان ایجاد نخواهد کرد هیئت دولت سرپرست وزارت امور خارجه را مشخص کرد رهبر معظم انقلاب: رئیس جمهور جدید ظرف ۵۰ روز انتخاب شود | محمد مخبر در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و هیئت همراه (۱ خرداد ۱۴۰۳) در تبریز برگزار و پیکر شهدا به مشهد منتقل می‌شود اعلام ۵ روز عزای عمومی در پی شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه | پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت پوتین شهادت رئیسی را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت
سرخط خبرها

وزیر کشور در مشهد: رای مردم حق‌الناس است و با تمام قدرت از این حق پاسداری می‌کنیم | چشم دوست و دشمن به ۱۱ اسفند دوخته شده است + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۶۹۵۸
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
وزیر کشور در مشهد: رای مردم حق‌الناس است و با تمام قدرت از این حق پاسداری می‌کنیم | چشم دوست و دشمن به ۱۱ اسفند دوخته شده است + فیلم
وزیر کشور گفت: تبلیغات سیاسی از نظر ابعاد رسانه‌ای و حتی خرجکرد مالی باید در چهارچوب قوانین کشور باشد. بر همین اساس، به نظر می‌رسد که انتخابات امسال، مصداق کامل یک میدان سیاسی عادلانه از نظر مالی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد وحیدی در همایش آموزشی توجیهی نمایندگان فرمانداران در هیئت‌های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز با حضور مسئولان استانی، مدیران شهری و جمع کثیری از دست‌اندرکاران انتخابات امسال برگزار شد، ۱۱ اسفند را تجلی مردم‌سالاری دینی خواند و اظهار کرد: در بحث انتخابات پیش رو، اولین مسئله آن است که شما امانت‌دار مردم هستید. رهبر معظم انقلاب، رأی مردم را حق‌الناس دانسته‌اند و بار اصلی این امانت نیز در خط مقدم بر دوش شماست.

وی افزود: وظیفه ماست که بستر مشارکت مردم را فراهم کنیم و بر همین اساس، باید صندوق به سهولت در دسترس باشد. یکی از راه‌های تحقق این هدف آن است که شعب اخذ رأی افزایش پیدا کند. اینکه ۱۸ درصد در استان و ۱۵ درصد در کل کشور، شاهد افزایش شعب اخذ رأی هستیم، همه در راستای همین سیاست است و باید این شرایط وجود داشته باشد که هرکس در هر جایی قادر به رأی دادن بود، بتواند خود را به شعب مختلف برساند. به‌موازات این، همین‌که مسئولان شعبه، مدیران هیئت‌های اجرایی و حتی کمیته‌های بازرسی از میان معتمدان و اقشار مختلف مردم هستند، این به‌تنهایی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش مشارکت داشته باشد.

رأی همه مردم در انتخابات مهم است

وزیر کشور با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان در برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: اگرچه بوق‌های تبلیغاتی دشمن نمی‌خواهند و نمی‌گذارند حقیقت برجسته این انتخابات نمایان شود و از همین الان، کمپین‌های مختلفی برای دلسرد کردن مردم تشکیل داده‌اند، اما حقیقت در کشور ما طور دیگر است و اینجا همه‌چیز براساس خواست مردم تعیین می‌شود. خودشان هم می‌دانند که در کشور‌های آن‌ها، کارتل‌‎‌های سیاسی حتی پیش از انتخابات نتیجه آن را معلوم می‌دانند، اما در کشور ما، تک‌تک آرای مردم در تعیین سرنوشت انتخابات سهیم است.

وی ادامه داد: ما به احزاب احترام می‌گذاریم و از همه دعوت می‌کنیم تا برای افزایش مشارکت تلاش کنند، اما بار اصلی صیانت از مردم‌سالاری دینی بر عهده مردم است.

انتخابات؛ تجلی یک رزمایش سیاسی فراگیر

وحیدی با بیان اینکه رعایت امانت‌داری، سلامت انتخابات و پای‌بندی به ضوابط، یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در ۴۵ سال اخیر بوده است، تصریح کرد: این خودبه‌خود نشان‌دهنده کیفیت انتخابات ماست و این کیفیت از دیدگاه ناظران داخلی و خارجی، معطوف به عملکردی است که در ۱۱ اسفند صورت می‌گیرد. انتخابات، یک رزمایش سیاسی فراگیر است و چشم‌ها به آن دوخته شده تا از وفاداران به انقلاب اسلامی گرفته تا دشمنان این مرزوبوم، همه حساب کار خودشان را بدانند.

وی تأکید کرد: به همین دلیل است که وظیفه و مسئولیت ما در برگزاری یک انتخابات عادلانه و بدون تبعیض مضاعف می‌شود. برای تحقق این هدف نیز فارغ از جنسیت، طبقه اقتصادی، جایگاه اجتماعی، قومیت و حتی مذهب عمل می‌شود و تا جایی که می‌دانید، در ایران اسلامی حتی محکومان قضایی هم رأی می‌دهند، زیرا به هیچ عنوان، حق مشارکت در انتخابات از فردبه‌فرد این ملت شریف و عزیز ساقط نمی‌شود.

نظارت شفاف و دقیق بر عملکرد مالی نامزد‌ها

وزیر کشور در تشریح جزئیات فنی و مزایای منحصربه‌فرد انتخابات ۱۱ اسفند گفت: تبلیغات سیاسی از نظر ابعاد رسانه‌ای و حتی خرج‌کرد مالی باید در چهارچوب قوانین کشور باشد. پیش‌شرط اجرای کامل این موضوع نیز آن است که ما بتوانیم امکانات دولتی را عادلانه توزیع کنیم تا شایستگان فاقد منابع مالی هم بتوانند خود را معرفی کنند و مردم به شناخت کامل و انتخاب آگاهانه برسند. بر همین اساس، به نظر می‌رسد که انتخابات امسال، مصداق کامل یک میدان سیاسی عادلانه از نظر مالی باشد، زیرا هزینه‌کرد تبلیغاتی هر نامزد به‌طور دقیق موردرصد و پایش است و برای آن سقف تعیین شده تا برابری کامل وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: نظامی که خود را در اوج مردم‌سالاری می‌داند و همواره بر حق مردم در مشارکت سیاسی تأکید داشته است، با عملکرد خود ثابت کرده چقدر به آرمان‌هایش پای‌بند بوده است. این را همه می‌دانند. البته خارجی‌ها که حساب کارشان معلوم است. آن‌ها از مردم ما سیلی خورده‌اند و طبیعی است نخواهند این ملت، رکن قدرت خود را دوباره به رخ عالم بکشد، اما امیدواریم کسی در داخل نباشد که بخواهد مردم را از مشارکت بازبدارد و ملت را دلسرد کند. این کار فراتر از چپ و راست، مغایر با اقتدار ایران است. این مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

انتخابات، میدان رقابت میان طرح‌ها و ایده‌ها

وحیدی با اشاره به سه عنصر راهبردی در برگزاری پرشور، پرفروغ و دشمن‌شکن انتخابات اظهار کرد: ارادت و ارتباطی که از طرف مردم با مقدسات وجود دارد، عشق متقابلی که میان ملت و ولایت حاکم است و اعتماد به خدمت‌گزاران، سه عنصر مهمی است که ما را به برگزاری انتخابات پرشور، پرفروغ و دشمن‌‎شکن دعوت می‌کند. اینکه انتخابات چه خواهد شد، موضوعی فراتر از سطح عملکرد ماست. فقط آنچه برای ما مهم است، این است که انتخابات چگونه برگزار خواهد شد. اینجاست که انتخابات باید به میدان رقابت میان ایده‌ها، طرح‌ها، جریان‌ها و افراد تبدیل شود.

وی افزود: بسیار ممکن است کسی توانمند باشد و به درد مجلس بخورد، اما برچسب تشکیلات یا حزب بر پیشانی او نباشد. چه اهمیتی دارد؟ این‌ها مستقل هستند، اما به درد ملت خواهند خورد و گره از کار مردم باز خواهند کرد. باور ما این است که احراز صلاحیت‌ها باید با دست باز انجام شود و بر همین اساس، امیدواریم طیف وسیعی از نامزد‌ها در فرآیند رسیدگی به اعتراض‌ها بتوانند دوباره به جریان انتخابات ۱۱ اسفند بازگردند. علاوه بر این، اینکه جریان‌های منتسب به اصول‌گرایی یا اصلاح‌‎طلبی، نظرات مختلفی هم داشته باشند، بازهم ایرادی ندارد. رقابت واقعی میان طرح‌ها و ایده‌هاست و از اساس افرادی مطرح هستند که برنامه‌ای داشته باشند.

مجلس خبرگان؛ نماد پیوند جمهوریت و اسلامیت

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان، نماد پیوند جمهوریت و اسلامیت است. عالی‌ترین سطح سیاسی و حاکمیتی کشور که به‌صورت مستقیم به رهبری اتصال دارد، این نهاد است و همه ما باید مراقب باشیم تا در همه سطوح، هیچ‌کس به هیچ عنوان از جریان یا فرد خاصی جانب‌داری نکند. ما می‌دانیم که به این دستورکار عمل خواهد شد، اما بازهم بر آن تأکید می‌کنم، زیرا ما امانت‌دار مردم هستیم و آن‌ها هر تصمیمی گرفتند، ما مکلف به صیانت هستیم.

وی ضمن دعوت همه برگزارکنندگان به رعایت ضوابط و مسئولیت‌پذیری تصریح کرد: همه‌چیز را کنترل کنید. اینکه صبح از ساعت ۸ صبح کار آغاز شود، باید از شب قبل فکرش را کرده باشید که افراد در جای خود نشسته باشند. عزیزانی که برای حفاظت از شعب مأموریت دارند، ناظران، نمایندگان فرماندار و همه دست‌اندرکاران باید در ساعت مقرر، دقیق و با تمرکز حضور داشته باشند و برای تحقق این هدف، این آموزش‌هایی که در جریان است، بسیار حیاتی است. امیدواریم انتخابات امسال نیز همچون ادوار گذشته با شور و حرارت ویژه برگزار شود و مردم با آرای خود از کشورشان صیانت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در کشور برگزار می‌شود. استان خراسان‌رضوی شامل ۱۲ حوزه انتخابیه است و ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->